Social media tips voor bedrijven in Uitgeest
AlgemeenWat is social media marketing? Simpel, marketing via social media. Social media is de verzamelnaam voor platformen waarbij de gebruikers de inhoud maken. Denk bijvoorbeeld aan Facebook, daar worden dagelijks berichten gepost door de gebruikers zelf. Content marketing is het verzamelbegrip voor de activiteiten die ervoor zorgen dat de naamsbekendheid van een bedrijf of merk vergroot wordt. Denk bijvoorbeeld aan billboards met reclames of advertenties in de krant. Social media marketing betekent dus eigenlijk marketing via social media.
Platformen zoals Facebook en Instagram
Social media is niet zomaar een fenomeen dat maar bij een aantal mensen gebruikt wordt. Miljarden mensen gebruiken dagelijks een of andere vorm van sociale media. Op dit moment zijn onder andere Facebook, Twitter, Snapchat en Instagram grote spelers binnen de wereld van sociale media. Moet je nagaan wat een mogelijkheden deze apps representeren voor marketingdoeleinden. Voornamelijk Instagram is tegenwoordig het grootste platform wat betreft social media marketing. Via zakelijke accounts kunnen bedrijven naar hartenlust reclame maken en hun bereik vergroten.
Instagram shopping voor online bedrijven in Uitgeest
Eén van de bewijzen waarom Instagram een marketing walhalla is, is de vrij nieuwe functie van Instagram Shopping op de app. Deze functie staat nog in de kinderschoenen maar het maakt voor bedrijven mogelijk om het gat te dichten tussen hun social media accounts en de eigen website. Met Instagram Shopping kunnen bedrijven bijvoorbeeld hun nieuwe collectie tonen via posts en de kledingstukken taggen met een prijskaartje. Volgers zien alleen de prijskaartjes wanneer ze op de afbeelding klikken. Ook is het mogelijk om een link naar de eigen website toe te voegen of zelfs direct via Instagram producten te kopen.
Spread the love
Naast het inzetten van een influencer is het ook effectief gebleven als bedrijven met een duidelijke boodschap komen én als zij hun volgers aanzetten tot participatie. Nike heeft bijvoorbeeld een zeer bekende hashtag: #justdoit, dat overbrengt dat iedereen sportief kan zijn. Met actief vragen stellen via social media accounts of bij een challenge opzetten zet je als merk je volgers aan mee te doen en zich onderdeel te voelen van je gemeenschap.