Afhaalmaaltijd in plaats van romantisch dineren
Algemeen UitgeestUITGEEST - Klanten van Liander aan de Lagendijk, Meldijk en Sluisbuurt hebben donderdag 14 juni ruim zes uur zonder stroom gezeten. Volgens de website van Liander werden minder dan 250 klanten getroffen.
Rond kwart voor drie `s middags viel de stroom uit door, zoals Liander zelf op haar website meldde "een spontane storing door het uitvallen van een kabel". Volgens buurtbewoners en ondernemers ligt de oorzaak bij de werkzaamheden aan de Meldijk. Ook horecagelegenheden aan de Lagendijk en Sluisbuurt werden getroffen door de storing. Klanten van Bistro 't Stokpaardje en het Havenrijk waren genoodzaakt om ergens anders te gaan eten. De restaurants konden door de stroomstoring niet open en moesten de reserveringen annuleren.
Lange zit
Linda van Lammeren zat ook zonder stroom. Het was een lange zit, want je merkt toch wel dat je zonder elektriciteit erg onthand bent en toch wel erg verwend. Koffie en thee konden we op de ouderwetse manier zetten: water koken in een steelpannetje. Verder was het afwachten en vermaken met huishoudelijke klusjes en de e-reader aldus van Lammeren.
Rond tien over negen, ruim zes uur na het ontstaan van de storing brandde er weer licht aan de Lagendijk, Meldijk en Sluisbuurt. Volgens Liander krijgen de getroffen huishoudens automatisch een compensatievergoeding als de huishoudens langer dan 4 uur zonder stroom hebben gezeten.